Vahinkotapauksessa | Alandia Vakuutus

Valitse alue

Kunnianhimoinen haastaja

Yhdistämme erikoisosaamisemme pieneen ja tehokkaaseen organisaatioon. Tämän ansiosta voimme tarjota korkealuokkaisen kuljetusvakuutussuojan. Haluatko kuljetusvakuutusehdotuksen?

Vahinkotapauksessa

  • Tavaran vastaanotto

Tarkasta tavara ja pakkaus toimitushetkellä ja vertaa määrää rahtikirjan tietoihin. Merkitse näkyvät vauriot ja puutteet rahtikirjaan.

Huom! Älä koskaan anna kuittausta esittämättä varaumia, jos huomaat näkyviä vaurioita tai puutteita. Tutki tavara välittömästi vastaanoton jälkeen näkymättömien vaurioiden tai puutteiden varalta. Kun tavarat toimitetaan kontissa, tarkista välittömästi kontti ja sen sinetöinti. 

  • Tee reklamaatio

Älä kuittaa vastaanotetuksi tavaraa, joka on vahingoittunut tai puutteellinen ilman, että huomautat siitä kuljettajalle. Huomautuksen voi tehdä joko sähköisesti tai rahtikirjaan. Riippumatta siitä, havaitaanko vahinko tai puutteet toimituksen tapahtuessa vai vasta myöhemmin, ilmoita tästä välittömästi kirjallisesti kuljetusliikkeelle ja pidä tätä vastuullisena vahingosta tai puutteista. Tee ilmoitus vakuutusyhtiölle. 

  • Tee ilmoitus vakuutusyhtiölle

Raportoi vahingoista tai puutteista heti:

Alandia Vakuutus
Ålandsvägen 31
PL 121
22 100 MARIEHAMN

Puh. +358 18 29 000
Mail: cargoclaim@alandia.fi
Vahinkoilmoitus: www.alandia.fi

  • Kiireellinen vahinko

Toimistoajan jälkeen kiireellisissä vahinkotilanteissa ota yhteyttä vahinkopäivystysnumeroomme: +358 40 7085 300

  • Rajoita vahingot

Ryhdy heti toimiin vahingon laajuuden rajoittamiseksi mahdollisimman tehokkaasti. Säilytä pakkaus ja sinetti. 

  • Ilmoita poliisille

Jos tavara on palanut, varastettu tai siihen on kohdistunut muu rikos, asiasta on ilmoitettava poliisille.